חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
iw Hebrew

אוסמוזה הפוכה תהליך

אוסמוזה הפוכה תהליך

בתהליך אוסמוזה, הבנו כי הוא תהליך כאשר מומס בריכוז נמוך עובר דרך קרום כדי להגיע למומס בריכוז גבוה יותר, ובכך מוריד את רמת הריכוז המומס, במומס בעל ריכוז גבוה. באוסמוזה ההפוכה, אנחנו רק נהפוך את התהליך, על ידי הפיכת מסנן (הקרום) מהמומס מהריכוז הגבוה למומס הנמוך יותר. אז במקום ליצור איזון שווה יותר של ממס ומומס, הוא מפריד את מומס מממס, אבל כפי שכבר בחנו, זה לא משהו שבתהליך טבעי יכול לקרות.

איך אנחנו עושים אוסמוזה ההפוכה?


בואו ניקח מים מלוחים לדוגמא:

נכין תמיסת מי מלח בצד אחד של מיכל ומים טהורים בצד השני, מופרדת על ידי קרום חדיר למחצה.
נפעיל לחץ על הצד המלוח של מיכל – מספיק כדי לנטרל את הלחץ האוסמוטי הטבעי מהצד המים הטהור, ולאחר מכן נדחוף את המים המלוחים דרך הממברנה. הלחץ דחיפה יכול להגיע עד 60 בר במערכות אוסמוזה הפוכה תעשייתית גדולה, (אבל זה די חריג), בדרך כלל חישוב של לחץ נעשה על פי כמות מים הדרושה לשעה וזה מגיע עד 20 בר.
בלחץ כזה, המולקולות של מים חודרות דרך הממברנה ומולקולת של מלח שהן גדולות יותר משל המים נשארות במיכל עם המומס המרוכז.
לסיכום :
אוסמוזה הפוכה מתרחשת כאשר לחץ המופעל על מומס בריכוז גבוה וגורם רק למולקולות מים לעבור דרך ממברנה למיכל המרוכז נמוך יותר, ומשאיר את הרכז הגבוה בצד אחד.
מה השימוש של אוסמוזה הפוכה? והיכן משתמשים בה?
להמשך קריאה לחץ כאן >>>

למדריך המקיף על אוסמוזה הפוכה תעשייתית לחץ כאן!

פוסטים אחרונים שנצפו:

ניקוי כימי מערכות להחלפת חום

ניקוי כימי מערכות להחלפת חום הינו תהליך נפוץ בתעשייה, תהליך זה מתבצע כאשר ישנה מעטפת אשר נוצרת על דפנות של מחליף חום, מה שגורם לשכבת בידוד על מחליף החום, בין אם זה פלטות או בין אם זה צינורות ובעיקרון, כל סוג אחר של מחליף חום.

טיפול בשפכים

כמות השפכים שהתעשייה בישראל מייצרת הרבה יותר גדולה ומזהמת מכמות השפכים הביתית. כמו כן, בעוד ששפכים בייתים מפורקים במכוני טיהור ממשלתיים, שפכים תעשייתיים בגין מרכיביהם נדרשים להליכי טיהור יותר מעמיקים, אשר מכוני טיהור רגילים אינם יכולים לספק. כפועל יוצא מכך, האחריות על טיפול בשפכים בתעשייה מוטלת על כתפי בית העסק, הנדרש למצוא פתרונות נאותים שימנעו את זיהום מערכות הביוב העירוניות. אלו בדיוק הפתרונות שמציעה חברת שיפור- מערכות מים, וזאת באופן המותאם לסוג ולכמות השפכים של כל לקוח.

תהליך CIP מערכת (CIP (cleaning in place

מערכת (CIP  (cleaning in place הינה טכנולוגית ניקוי המשמשת בין היתר לניקוי ממברנות תעשייתיות.

התהליך (כשמו כן הוא) אינו מצריך ניוד או הזזה של ציוד ממקומו, הוא מהיר יחסית, חסכוני, יעיל וקל לתפעול. המערכת יכולה להגיע כחלק ממערכת האוסמוזה או כחלק נפרד ממנה ואז יש צורך בניוד CIP  למקום הנדרש על מנת לבצע את התהליך.

שיתוף פוסט זה:

shipur.info

מאמרים נוספים

אולטרה פילטרציה

אנו חברת שיפור הנדסת מים היבואנים של חברת TORAY למערכות אולטרה פילטרציה בארץ.
מערכות אולטרה פילטרציה מים היא דרך אמינה ויעילה לטהר מים מזיהומים מפוזרים וקולואידיים, חומרים אורגניים, חיידקים וירוסים שאינם משנים את המלח שלהם.

קרא עוד »

שומרים על סביבה ירוקה ונקייה יותר

השאירו פרטים ונשמח לסייע!