חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
iw Hebrew

אוסמוזה הפוכה תעשייתית

אוסמוזה הפוכה תעשייתית

איפה משתמשים באוסמוזה הפוכה?
בשנת 1950, כאשר החוקרים ניסו למצוא פתרון להתפלת מי אוקיאנוס, הם הבינו שלחץ יכול לעבוד, בניסיונות רבים הצליחו להתמיל מי אוקיאנוס אך זה היה בכמויות כה קטנות שלא הועילו בהתחשב לכמות תועלת. מסנן הרבה יותר מתקדם, שנוצר על ידי שני מדענים מאוניברסיטת (יו. סי. אל. איי. קליפורניה בלוס אנג'לס) ממברנות עשויות אצטט סלולארי (פולימרים המשמשים בסרט צילום) ממברנות אלו אפשרו מעבר של כמויות גדולות יותר של מים ובמהירות רבה יותר, מתקן ההתפלה באוסמוזה הפוכה הראשון הופעל בשנת 1965 בקליפורניה. מה שמוביל אותנו לאחד מהשימושים הנפוצים ביותר של אוסמוזה ההפוכה , וזה התפלת מים. תהליך זה כולל מפעלים גדולים, פרמצפטיקה, מקורות מים לשתייה באזורים שונים וכו'.

אוסמוזה הפוכה היא גם אחד מכמה דרכים שאנחנו יכולים להוציא מינרלים או חומרים כימיים מסוימים מתוך אספקת מי שתיה.

יש מקורות מים עם רמות גבוהות של הפלרה טבעית, אשר יכול להוביל לפלואורוזיס אמייל (שיניים מנומרות), או פלואורוזיס השלד הרבה יותר החמור (כיפוף ממשי של עצמותיו של אדם או מסגרת שלד).
אוסמוזה הפוכה יכולה לסנן את הפלואוריד, או זיהומים אחרים, בקנה מידה גדול יותר משאר המסננים המוצאים, כגון מסנן מבוסס פחם (כמו זו שנמצאה נפוץ בבתים פרטיים)
זה משמש גם למטרות מחזור הכימיקלים המשמשים לטיפול במתכות, למחזור שפכים מזיקים, אוסמוזה הפוכה יכולה ליצור מים נקיים ולסילוק כימי טוב יותר.
עוד משהו נחמד במחזור! אוסמוזה הפוכה מסוגלת למחזר מי ביוב ושפחים למים שראויים לשתייה.
אוסמוזה ההפוכה משמשת בתעשיות אחרות, כמו; סירופ מייפל, למעשה, מופק באמצעות אוסמוזה המפרידה את התרכיז ממותק ממים.

תעשיית החלב משתמשת בסינון של אוסמוזה הפוכה לתרכיז מי גבינה וחלב, ותעשיית היין החלה להשתמש בו כדי לסנן גורמים בלתי רצויים כמו חומצות, או לשלוט ברמת האלכוהול. אוסמוזה הפוכה משמשת ליצירת אתנול טהור, ללא מזהמים ועוד הרבה תעשיות משתמשות באוסמוזה הפוכה.

עוד דבר אחד כיף על אוסמוזה הפוכה הוא אוסמוזה הפוכה יכולה למחזר את עצמה. מי רכז אשר יוצאים בתהליך סינון ניתנים להגירה ולשימוש חוזר, בכך נגדיל את כמות המומסים ברכז סופי (תהליך בו מים עברו פעמיים את תהליך ההתפלה) ובכך גם נגדיל את כמות מי התוצר, שזה בעצם עוזר לנו להוזיל את ההוצאות על המים.

אוסמוזה הפוכה תעשייתית זה נהדר, אבל איך טכנולוגיית אוסמוזה הפוכה משפיעה עליכם, הצרכנים, בקנה מידה קטן יותר?

להמשך על אוסמוזה הפוכה ביתית לחץ כאן >>>

פוסטים אחרונים שנצפו:

כיצד להגדיל את היעילות של מגדלי קירור?

העלויות הגבוהות של המים בישראל גורמות לרוב העסקים להתמודד עם הוצאות המים הגבוהות בעת שימוש במגדלי קירור, בזמן שידיהם כבולות ללא יכולת לשנות את המצב.

מסיבה זו שיטות למקסם שימוש חוזר במים ולמחזר מים בתהליכים תעשייתיים הם בעלי חשיבות מכרעת. על מנת להבין כיצד ניתן להוריד את עלויות המים. בחלקים רבים של העולם, תחום המים הביא למהפך חברתי וכלכלי.
ישנם דעות מעורבות בנוגע לשימוש התעשייתי במים.

מהי אוסמוזה הפוכה?

אוסמוזה הפוכה היא אחד התהליכים שגורמים להתפלה או הסרת מלח ממי ים. מעבר לכך, אוסמוזה ההפוכה משמשת למחזור, טיפול בשפכים, והיא יכולה גם לייצר אנרגיה.
בעיות מים הפכו לאיום גלובלי, שינוי האקלים המשפיע על הסביבה בצורות שונות, מקורות מים לשתייה מצטמצמים משנה לשנה, פיצוץ אוכלוסין שהולך וגובר עם השנים, ולכן אחד הנושאים החשובים הוא מים.

מרכך H+ כפיתרון לבעיות האבנית במגדלי קירור

מערכת ריכוך H+ כפתרון יעיל לשיקוע במגדלי קירור (מאמר חדש יולי 2018)
הבעיה העיקרית בטיפול במי מגדל קירור הינה שיקוע של אבנית על מחליפי חום, כברות של מגדל, ומשאבות.
אז מה נכון לעשות על מנת למנוע את התופעה הנוראית שאיתה צריך להתמודד מדי יום.
איזה מן טיפול מומלץ לבצע במי הזנה, ועד כמה שכבת אבנית זוללת אנרגיה חשמלית לקירור המים?

מערכות U.V

עיקור בהקרנת U.V הו תהליך סטנדרטי בתעשיות רבות במיוחד בתעשייה הפרמצבטית, בתעשייה המיקרואלקטרוניקה, תהליך דיאליזה וכדומה. לאחרונה חדרה שיטת עיקור מים זו לתהליכים נוספים כגון מגדלי קירור, מערכות מסוחררות, חוות דגים ומערכות ימיות. בנוסף, אחד החידושים בשנים האחרונות הוא חיסול כלור נותר וכלוראמין בהקרנת U.V .

שיקוע במגדלי קירור

הבעיה העיקרית בטיפול במי מגדל קירור הינה שיקוע של אבנית על מחליפי חום, כברות של מגדל, ומשאבות.
אז מה נכון לעשות על מנת למנוע את התופעה הנוראית שאיתה צריך להתמודד מדי יום.
איזה מן טיפול מומלץ לבצע במי הזנה, ועד כמה שכבת אבנית זוללת אנרגיה חשמלית לקירור המים?

שיתוף פוסט זה:

shipur.info

מאמרים נוספים

אולטרה פילטרציה

אנו חברת שיפור הנדסת מים היבואנים של חברת TORAY למערכות אולטרה פילטרציה בארץ.
מערכות אולטרה פילטרציה מים היא דרך אמינה ויעילה לטהר מים מזיהומים מפוזרים וקולואידיים, חומרים אורגניים, חיידקים וירוסים שאינם משנים את המלח שלהם.

קרא עוד »

שומרים על סביבה ירוקה ונקייה יותר

השאירו פרטים ונשמח לסייע!