חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
iw Hebrew

חסרונות של אוסמוזה הפוכה

חסרונות של אוסמוזה הפוכה

עד עכשיו ראינו כמה מהדרכים בהן אנו יכולים לרתום אוסמוזה ההפוכה לעבוד בשבילנו.
אבל האם שאלנו את הטבע שזה בהכרח רעיון טוב?
יש כמה בעיות שעולות לצוץ משימוש באוסמוזה הפוכה, ונתחיל בבדוק של מה שקורה באוסמוזה ההפוכה אחרי התפלת המים, מצד אחד יש לנו מי תוצר שזה המים הנקיים. אבל מצד שני, ייצרנו מי רכז שאילו הם מים עם מלחים בריכוז פי כמה מריכוז המלחים במי ים.

אז איך להתמודד עם זה? מה אתה עושה
עם מי רכז?

האם זו בעיה לזרוק את מי רכז של אוסמוזה הפוכה לביוב או לחילופין בחזרה לים?

על פי המרכז האוסטרלי למחקר מים, רכז של מי אוסמוזה הפוכה יכולים להיזרק חזרה לים, זה משפיע על אקולוגיה ימית אזורית אך עדיין לא הוכח ואין תשובות חד משמעיות שזה לא ישפיע על אקולוגיה ימית כללית בהמשך.

מערכות אוסמוזה הפוכה, באופן כללי, היא גם לא לגמרי עצמאית לקיום. מים חייבים להיות מטופלים על ידי כימיקלים, בכדי שמלחים לא יסתמו את המעברים בממברנות. כימיקלים למניעת התפתחות בקטריות בממברנות הן כימיקלים רעילים במיוחד אשר פוגעים באופן ישיר בכל החי בים. שזה פגייה ישירה באקולוגיה ימית.

לחץ שאיבה של משאבות המזרימות מים למערכות התפלה הוא לחץ אדיר, שאיבה כה חזקה עלולה למשוך עמה דגים שחיים ברדיוס מסוים סביב תחנת התפלה.

לצערנו, גם אנשים יכולים לפול במערבולת הזאת, כמו שקרה בתחנת התפלה באשקלון שנאב אב ובנו הקטן ולא נשאר אף סיכוי להצלת חייהם.

המכשול הגדול ביותר של מערכות סינון של אוסמוזה ההפוכה הוא העלות.

מי תוצר אשר הותפלו ממי ים, או כל תהליך טכני אחר בתעשייה או בבית, מייקרים בצורה משמעותית את עלות המים, אם לוקחים בחשבון את עלויות האנרגיות, עלויות הממברנות והפילטרים, עלויות הכימיקלים ועלויות שותפות נוספות.

בשימוש אישי, למערכות אוסמוזה הפוכה ביתית יכולות לייצר כ 50% – 65% מי תוצר והשאר הולך לביוב. אז גם בבית לפעמים זה יכול להיות יקר, בהתחשב למחיר המים בישראל.

למדריך המקיף על אוסמוזה הפוכה תעשייתית לחץ כאן!

פוסטים אחרונים שנצפו:

טיהור מים

חברת שיפור – מערכות מים מתמחה בהליכים תעשייתיים וביתיים לטיפול במים, ומציעה ללקוחותיה מגוון פתרונות יעילים הנשענים על שני עשורים של פעילות בתחום. הפתרונות כוללים גם טיהור מים לרבות אוסמוזה הפוכה, סינון מים, טיהור מים קטיוני ואניוני, טיפול במגדלי קירור ודודי קיטור ומתבססים על טכנולוגיות הנדסת מים מתקדמות, ירוקות וידידותיות לסביבה.

כיצד להגדיל את היעילות של מגדלי קירור?

העלויות הגבוהות של המים בישראל גורמות לרוב העסקים להתמודד עם הוצאות המים הגבוהות בעת שימוש במגדלי קירור, בזמן שידיהם כבולות ללא יכולת לשנות את המצב.

מסיבה זו שיטות למקסם שימוש חוזר במים ולמחזר מים בתהליכים תעשייתיים הם בעלי חשיבות מכרעת. על מנת להבין כיצד ניתן להוריד את עלויות המים. בחלקים רבים של העולם, תחום המים הביא למהפך חברתי וכלכלי.
ישנם דעות מעורבות בנוגע לשימוש התעשייתי במים.

M.S.D.S

להורדת קובץ אנא בחרו M.S.D.S המתאים: כימיקלים למניעת אבנית וקורוזיה

שיתוף פוסט זה:

shipur.info

מאמרים נוספים

אולטרה פילטרציה

אנו חברת שיפור הנדסת מים היבואנים של חברת TORAY למערכות אולטרה פילטרציה בארץ.
מערכות אולטרה פילטרציה מים היא דרך אמינה ויעילה לטהר מים מזיהומים מפוזרים וקולואידיים, חומרים אורגניים, חיידקים וירוסים שאינם משנים את המלח שלהם.

קרא עוד »

שומרים על סביבה ירוקה ונקייה יותר

השאירו פרטים ונשמח לסייע!