חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
iw Hebrew

טיפול מים בדודי קיטור

טיפול מים בדודי קיטור

דודי קיטור מיועדים ליצור קיטור לצרכים שונים בתעשייה, בעת שריפת הדלק מערכת בעירה מחממת את המים בדוד, המים הרותחים בדוד מחממים את המים שעוברים בצינורות בתוך הדוד.
החלפת חום בטמפרטורות גבוהות יוצרת סביבה נוחה להתגבשות חלקיקים במים. ריכוז המלחים עולה בצורה מהירה ונוצר שיקוע אבנית. משקעים נוספים נוצרים בדוד כגון קלציום סיליקט CaSio3, מגנזיום סיליקט MgSio3 עודף פוספט יוצר קלציום פוספט CaPO4, עודף סולפיט יוצר קלציום סולפיט CaSo4, תוצרי קורוזיה של ברזל או נחושת מגיעים בעיקר מקו מי עיבוי או חומרים שנכנסו בתהליכים.

משקעים בדוד גורמים לחימום יתר של הצינורות בגלל הולכת החום הגרוע של אבנית, הדוד גורם לריכוך המתכות והתפשטות קורוזיה מואצת. כמובן שחימום יתר של צינורות מעיד על בזבוז יתר של אנרגיה.
בנוסף, במקומות בהם זרימת מים חלשה יותר או מקומות חמים במיוחד, הם המקומות הנחים ביותר להצטברות בוצה.

הטיפול במים לדוד קיטור

מטרות הטיפול במים הן להימנע מהבעיות הבאות:

1.מניעת משקעים המפריעים למעבר חום.
2.מניעת קורוזיה התוקפת את המתכות בדוד והופכת לנזק בלתי הפיך.
3.מניעת תסחיפים הגורמים נזק למערכת שאחרי הדוד.

מניעת משקעים:

טיפול מקדים (חיצוני) להורדת רמת הקשיות במי ההזנה.
טיפול כימי (פנימי) על ידי תוספות כימיקלים למי הדוד.
ניקוזים להוצאת מי דוד בעלי ריכוז גבוה של מוצקים מומסים.

קורוזיה בדודי קיטור

קורוזיה:

# תהליך אלקטרוכימי שבו מתפתח מתח חשמלי כל שהו בין שתי מתכות או בין חלקים שונים של אותה מתכת.
# הפוטנציאל החשמלי או כימי של מתכת יכול להיות חיובי או שלילי יחסית לאפס שרירותי שנקבע. הבדל זה בפוטנציאל מאפשר לזרם לזרום דרך המתכת ויוצר ריאקציה באזורים הנקראים אנודה וקטודה.
# אנודה – אזור פוטנציאלי נמוך.
# המתכת בצד זה נאכלת על ידי שחרור יונים לתמיסה.
# קטודה – אזור פוטנציאלי גבוה.

הגורמים לקורוזיה:

צימוד מתכות – כל מתכת שתוצמד למתכת בעלת פוטנציאל נמוך יותר, תהפוך אותה לאנודה ותגרום לאכילתה.
מלחים מומסים – יונים כדוגמת יון כלוריד מסוגלים לחדור שכבה פאסיבית וליצור אזור אנודי פעיל, במיוחד שיש הפרשי ריכוזים.
חומצה – יוני מימן מושכים אלקטרונים מהמתכת ומשתחררים בגז מימן. המתכת משחררת יונים לתמיסה וכך נאכלת.
גזים מומסים – חמצן המומס במים יוצר שטח אנודי פעיל. הידרוגן סולפיט גז שמקורו בתהליכים כימיים בתעשייה, יוצר קורוזיה חומצית.
חלקיקים מרחפים ומהירות זרימה – נגרמת קורוזיה מכאנית על ידי חלקיקים.
הפרש טמפרטורות – ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר כך דיפוזיה יותר טובה של גזים וכימיקלים על פני השטח, ולכן קורוזיה גבוהה יותר. החמצן משתחרר מהמים בחלק החם ולא בחלק הקר, שם החמצן מושך אלקטרונים מהמתכת והמתכת נאכלת. החמצן משתחרר מהמים כשמחממים אותם, רק במערכות פתוחות.
שינוי פוטנציאל חשמלי עקב חימום – ציפוי אבץ בברזל מגולוון מספק הגנה מקורוזיה, אך לא בטמפרטורה הגבוהה יותר מ 65°C , בטמפרטורה זו ציפוי אבץ הופך לקטודה ואינו מספק הגנה מפני קורוזיה.
קורוזיה מאמצים – המתכת הנמצאת תחת עומס מכאני, מאפשרת התקפה מהירה יותר לגורמי קורוזיה כימיים, בעיקר בגבולות שבין הגושים המטלורגיים. אופייני בעיקר לדודי לחץ גבוה.

מניעת קורוזיה בדודי קיטור

דארטור – העלאת טמפרטורה של מי הזנה על ידי מגע ישיר עם קיטור בלחץ נמוך.
כל עליה 5.8°C עליה בטמפ' מי הזנה = 1% בחיסכון אנרגיה.
סילוק גזים מומסים מזיקים במיוחד חמצן.
אפשרי להוריד מ-8ppm ל-0.007ppm = חמצן מומס 7ppb
טיפול כימי, לחיסול חמצן מומס

פוסטים אחרונים שנצפו:

מערכות U.V

עיקור בהקרנת U.V הו תהליך סטנדרטי בתעשיות רבות במיוחד בתעשייה הפרמצבטית, בתעשייה המיקרואלקטרוניקה, תהליך דיאליזה וכדומה. לאחרונה חדרה שיטת עיקור מים זו לתהליכים נוספים כגון מגדלי קירור, מערכות מסוחררות, חוות דגים ומערכות ימיות. בנוסף, אחד החידושים בשנים האחרונות הוא חיסול כלור נותר וכלוראמין בהקרנת U.V .

טיפול בשפכים

כמות השפכים שהתעשייה בישראל מייצרת הרבה יותר גדולה ומזהמת מכמות השפכים הביתית. כמו כן, בעוד ששפכים בייתים מפורקים במכוני טיהור ממשלתיים, שפכים תעשייתיים בגין מרכיביהם נדרשים להליכי טיהור יותר מעמיקים, אשר מכוני טיהור רגילים אינם יכולים לספק. כפועל יוצא מכך, האחריות על טיפול בשפכים בתעשייה מוטלת על כתפי בית העסק, הנדרש למצוא פתרונות נאותים שימנעו את זיהום מערכות הביוב העירוניות. אלו בדיוק הפתרונות שמציעה חברת שיפור- מערכות מים, וזאת באופן המותאם לסוג ולכמות השפכים של כל לקוח.

ניקוי כימי מערכות להחלפת חום

ניקוי כימי מערכות להחלפת חום הינו תהליך נפוץ בתעשייה, תהליך זה מתבצע כאשר ישנה מעטפת אשר נוצרת על דפנות של מחליף חום, מה שגורם לשכבת בידוד על מחליף החום, בין אם זה פלטות או בין אם זה צינורות ובעיקרון, כל סוג אחר של מחליף חום.

שיתוף פוסט זה:

shipur.info

מאמרים נוספים

אולטרה פילטרציה

אנו חברת שיפור הנדסת מים היבואנים של חברת TORAY למערכות אולטרה פילטרציה בארץ.
מערכות אולטרה פילטרציה מים היא דרך אמינה ויעילה לטהר מים מזיהומים מפוזרים וקולואידיים, חומרים אורגניים, חיידקים וירוסים שאינם משנים את המלח שלהם.

קרא עוד »

שומרים על סביבה ירוקה ונקייה יותר

השאירו פרטים ונשמח לסייע!