חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
iw Hebrew

טכנולוגיית המרת מים

טכנולוגיית המרת מים

טכנולוגיה חדשה, המאפשרת להמיר מים ופחמן דו חמצני לדלק סינטטי.

נכון לעכשיו, האנושות תלויה במידה רבה בדלקים . אבל, הודות לשימוש המוגבר באנרגיה חלופית, אנרגיה סולארית, אנרגיית רוח, גלי ים, וכו", מערכת יחסים זו מתחילה לרדת בהדרגה. עם זאת, הוא תהליך קשה וכואב מאוד, משום שחפצים רבים מדי של תשתית תעשייתית וכלכלית קשורים לשימוש בפחם, נפט, גז, ולהחלפה או למודרניזציה שלהם דורש הרבה זמן, מאמץ וכסף. דרך לצאת ממצב זה היא להשתמש בדלקים סינטטיים, אבל, למרבה הצער, עד לאחרונה לא הייתה טכנולוגיות ייצור יעילה וידידותית לסביבה כגון דלק. למרבה המזל, מצב זה השתנה לאחרונה בשל החברה הגרמנית SUNFIRE GmbH.

לראשונה, יישום של טכנולוגיה להמרת מים לדלק סינטטי ביצעה חברה בשם "Power-to-Liquid", הטכנולוגיה מאפשרת לך להמיר מים (H2O) ופחמן דו חמצני (CO2) , לדלק נפט וסולר סינטטי.

אופן פעולה של הטכנולוגיה

הבסיס של הטכנולוגיה הוא מה שנקרא (פישר-Tropsch), שפותחה בשנת 1925, כהשלמה לטכנולוגיה יעילה של תאי אלקטרוליזה מוצקה-תחמוצת (תאים מוצקים electrolyser תחמוצת, SOEC). SOEC-תאים המשמשים להמרת אנרגיה חשמלית המסופקת ממקורות מתחדשים על מנת לפצל את המים למימן וחמצן, אשר לאחר מכן הוסרו מהגז המחומם לטמפרטורה גבוהה.

בשלב הבא של המימן המופק בתהליך המגיב עם פחמן דו חמצני שחולץ מהאוויר או השגה כתוצר לוואי בתהליכי הייצור של כמה חומרים כימיים ומזון. בתגובה זו, פחמן חד חמצני מתקבלת (CO), אשר, מגיב שוב עם מימן לסנתז פחמימנים טוהר גבוהים באמצעות תהליך פישר-Tropsch. חום השיורי עודף שוחרר ושימש להפקת קיטור, אשר משפר את יעילות האנרגיה של התהליך כולו עד 70 אחוזים.

כיום, חברת SUNFIRE GmbH מציגה מתקן להדגמה שמסוגל לעבד עד 3.2 טון / יום של פחמן דו חמצני, ובכך לייצר חבית (159 ליטר) של דלק. עלות מחקר, תכנון וההקמה של מתקן ניסיוני שמבטא מספר שבע ספרות, שרובם הושגו במסגרת של מימון ציבורי מהמשרד הגרמני הפדרלי לחינוך ומחקר.

"כריסטיאן פון, אחד ממנהלי הפרויקט של החברה SUNFIRE GmbH אומר – מתקן ניסיוני שלנו מאפשר להוכיח את ההיתכנות של הטכנולוגיה המוצעת בקנה מידה תעשייתית" , "לכן חשובה התרבות וגיוס משקיעים שמבינים את חשיבות הפיתוח, וסיכוי להצלת האנושות מהתלות בדלקים מאובנים. "

פוסטים אחרונים שנצפו:

מסנן דסקיות

מסנני דיסק הם דוגמה בולטת לשילוב של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים ובניית מערך המבוסס על ביקורות לקוחות. המטרה העיקרית היא ליצור את הנוח ביותר בהפעלה ותחזוקה של מערכות עם אינדיקטורים טכניים וכלכליים מעולים.

טיפול בקורוזיה במגדלי קירור

קורוזיה בלתי מבוקרת במערכות קירור, אחראית לבלאי מואץ של הציוד, לכן החשיבות הרבה בתכנון נכון של טיפול מי קירור היא הכרחית. מעבר לבלאי מואץ, קורוזיה פוגעת בתהליך החלפת החום על ידי הקטנת מוליכות טרמית וסתימת מעברים בצנרת.
שיקולים לטיפול במי קירור חייבים לכלול את כל הפרמטרים כולל גורמים הנדסיים .

ניקוי כימי מעבה

שיפור הנדסת מים מבצעת ניקויים כימים ומכניים במערכות עיבוי מים.
מעבה הוא מערכת להחלפת חום ממגדל קירור שבו זורמים מים ממגדל הקירור בתוך צינורות וגז הקירור זורם במעטפת סביבם ומתקרר על ידי מי עיבוי.

ניקוי כימי מאייד

שיפור הנדסת מים מבצעת ניקויים כימים במאיידים. מאייד הוא מערכת החלפת חום המאייד את נוזל הקירור לתצורת גז.

שיתוף פוסט זה:

shipur.info

מאמרים נוספים

אולטרה פילטרציה

אנו חברת שיפור הנדסת מים היבואנים של חברת TORAY למערכות אולטרה פילטרציה בארץ.
מערכות אולטרה פילטרציה מים היא דרך אמינה ויעילה לטהר מים מזיהומים מפוזרים וקולואידיים, חומרים אורגניים, חיידקים וירוסים שאינם משנים את המלח שלהם.

קרא עוד »

שומרים על סביבה ירוקה ונקייה יותר

השאירו פרטים ונשמח לסייע!