חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
iw Hebrew

מהי אוסמוזה הפוכה?

מהי אוסמוזה הפוכה?

אוסמוזה הפוכה היא אחד התהליכים שגורמים להתפלה או הסרת מלח ממי ים. מעבר לכך, אוסמוזה ההפוכה משמשת למחזור, טיפול בשפכים, והיא יכולה גם לייצר אנרגיה.
בעיות מים הפכו לאיום גלובלי, שינוי האקלים המשפיע על הסביבה בצורות שונות, מקורות מים לשתייה מצטמצמים משנה לשנה, פיצוץ אוכלוסין שהולך וגובר עם השנים, ולכן אחד הנושאים החשובים הוא מים.

מערכות לטיפול במים ומערכות אוסמוזה הפוכה, נועדו כדי לטפל בכמה מבעיות אלו. מתקני התפלת מי ים תופסים תאוצה עם השנים ואחת המערכות הגדולות בעולם מוקמת בישראל, בעיר אשקלון.
מתוך הידיעה כי אוסמוזה הפוכה יכולה להמיר מי ים למי שתייה, זה גורם את המערכת לשימושית מאד לחיינו, בין אם זה למגזר הציבורי והן אם זה לתעשיות שונות.
מה שבאמת אנחנו צריכים להבין הוא איך התהליך מתרחש.
על מנת להבין את תהליך אוסמוזה הפוכה טוב יותר, נסביר קודם על התהליך ללא שילוב מילים של אוסמוזה והפוך, אז נתחיל באוסמוזה, מהי?
אוסמוזה היא המעבר או דיפוזיה של מים או בממסים אחרים דרך קרום (סמיפרמיאיבל) שחוסם את מעבר המומסים.
על מנת להבין טוב יותר את התהליך, בואו נחקור אותו לעומק.
מים מכילים מומסים שונים, בין אם זה מלחים שונים מתכות, או מומס ביולוגי שזה הבקטריות השונות, ריכוז המומסים במים מייצר לחץ אוסמוטי מה שמניע את חלקיקי המומסים לנוע.
המים עם ריכוז מומסים נמוך ישאף להגיע למים עם ריכוז מומס גבוה יותר על מנת לספוג את המומסים, לה תערבב עם המומס הגבוה יותר על מנת להגיע לאיזון מומסים ובכך לייצב את הלחץ האוסמוטי.

לסיכום:
אוסמוזה הוא תהליך כאשר מומס בריכוז נמוך עובר דרך קרום כדי להגיע למומס בריכוז גבוה יותר, ובכך מוריד את רמת הריכוז המומס, במומס בעל ריכוז גבוה.
אז עכשיו אחרי שהבנו איך תהליך אוסמוזה עובד נוכל להבין בצורה טובה יותר איך עובד תהליך הפוך לתהליך זה.

לחץ כאן להמשך>>>

למדריך המקיף על אוסמוזה הפוכה תעשייתית לחץ כאן!

פוסטים אחרונים שנצפו:

אוסמוזה הפוכה ביתית

ביתית קטנה יותר ועדיין אוסמוזה הפוכה.

אם עדיין לא התחלתם שמים שהנכם רוצים להשתמש הם מי אוסמוזה הפוכה, מסיבה שתצטרכו להפוך את המרתף או את המטבח למפעל להתפלת מים, אין דאגה!

טיפול בקורוזיה במגדלי קירור

קורוזיה בלתי מבוקרת במערכות קירור, אחראית לבלאי מואץ של הציוד, לכן החשיבות הרבה בתכנון נכון של טיפול מי קירור היא הכרחית. מעבר לבלאי מואץ, קורוזיה פוגעת בתהליך החלפת החום על ידי הקטנת מוליכות טרמית וסתימת מעברים בצנרת.
שיקולים לטיפול במי קירור חייבים לכלול את כל הפרמטרים כולל גורמים הנדסיים .

שיתוף פוסט זה:

shipur.info

מאמרים נוספים

אולטרה פילטרציה

אנו חברת שיפור הנדסת מים היבואנים של חברת TORAY למערכות אולטרה פילטרציה בארץ.
מערכות אולטרה פילטרציה מים היא דרך אמינה ויעילה לטהר מים מזיהומים מפוזרים וקולואידיים, חומרים אורגניים, חיידקים וירוסים שאינם משנים את המלח שלהם.

קרא עוד »

שומרים על סביבה ירוקה ונקייה יותר

השאירו פרטים ונשמח לסייע!