חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
iw Hebrew

מרכך מים תעשייתי קטיוני חלש

מרכך מים תעשייתי קטיוני חלש

מרכך על בסיס שרף קיטוני חלש המרוענן על ידי חומצה גופרתית

פתרון מצוין לטיפול מקדים לאוסמוזה הפוכה, לטיפול במי מגדלי קירור וטיפול במי דודי קיטור.
בתנאי אקלים ישראלי, מערכות קירור אשר עובדות בשיטת ה – cooling tower הן בעלות שימוש נרחב, המים במערכות אלו משמשים לקירור הן בתעשייה והן למיזוג.

כידוע, ניצול המים במערכות מגדלי קירור יוצר מספר בעיות, שהיקרות הן היווצרות אבנית וקורוזיה, בין מגוון תרכובות הנוצרות בעת פעילות של מגדל קירו הוא בעיקר CaCo3 .

הערכת מסיסות ריאלית של CaCo3 שהוגדרה בדרך של חישוב הינה כ 0.5 meqv/l או 25ppm .
זאת אומרת שתנאי היווצרות אבנית בהתאם לתאוריה של מסיסות'
היחס יהיה [Ca˖²]*[CO3­²]>25²>625.

למניעת היווצרות אבנית ישנם שיטות שונות לטיפול במים, השיטות המקובלות ביותר הן:
  • טיפול במים על ידי כימיקלים (אנטיסקלאנטים).
  • טיפול במים עם כימיקלים בצרוף טיפול על ידי חומצה.
  • ריכוך מים על ידי מחליף יונים על בסיס שרף קטיוני חזק.

בכל אחת מהשיטות ישנם חסרונות, כמובן ישנם גם יתרונות, בעיקר החסרונות הן ההוצאות על כימיקלים, על מלח לריענון שרף קטיוני חזק.
טכנולוגיית ריכוך על ידי חומצה הינה טכנולוגיה אשר פותחה שנים רבות והגיע למיטבה על ידי ד"ר גנדי דוידוב, טכנולוגיה זו עובדת על בסיס שרף מחליף יונים, שרף קטיוני חלש, שנקראה H+ , יחודו של סוג השרף זה הוא היכולת העצומה של קליטת יונים של קשיות (Ca˖², Mg˖²) באקויוולנט לאלקליות, שמרוענן על ידי חומצה.

תוצאות מחקר ושימוש בטכנולוגיה בפועל מבטיח את התנאים למניעת היווצרות אבנית, ירידה בו זמנית של קשיות ואלקליות, קשיות ובעיקר סידן יורדים במכפלות של 3-5 , האלקליות יורדת באופן משמעותי במכפלות של 5-7 , מוליכות של מים רכים יורדת במכפלות של 1.4-1.6 , כל הנ"ל מאפשר להגדיל את יחס ההתרכזות במי המגדל עד לרמה של 5-7, מתרשים 1 ניתן לראות עקומות של שינויים בקשיות (H), סידן (Ca) ואלקליטי (AL) ב maq/l כתלות בקמות מים רכים במשך מחזור (V,m³) , ניתן לראות שהערכים בתחילת המחזור יורדים בהדרגה עד ערך מסוים, ולאחר מכן התהליך צובר יציבות (55%).

לאחר מכן, הקשיות מתחילה לגדול בעיקר על חשבון היונים Mg˖² שאינה מסוכנת להיווצרות אבנית מכיוון שכל המלחים של מגנזיום ממסים במים, עליית יונים של סידן היא בלתי ניכרת ובסוף המחזור יכול להגיע רק עד 1.2-1.3 maq/l.

פוסטים אחרונים שנצפו:

מהי אוסמוזה הפוכה?

אוסמוזה הפוכה היא אחד התהליכים שגורמים להתפלה או הסרת מלח ממי ים. מעבר לכך, אוסמוזה ההפוכה משמשת למחזור, טיפול בשפכים, והיא יכולה גם לייצר אנרגיה.
בעיות מים הפכו לאיום גלובלי, שינוי האקלים המשפיע על הסביבה בצורות שונות, מקורות מים לשתייה מצטמצמים משנה לשנה, פיצוץ אוכלוסין שהולך וגובר עם השנים, ולכן אחד הנושאים החשובים הוא מים.

פרויקט אלגטק – קיבוץ קטורה

פרויקט אלגטק- קיבוץ קטורה
חברת אלגטק עוסקת בביוטכנולוגיה ונחשבת לאחת המובילות בתחום בייצור רכיבים טבעיים לתחום הקוסמטיקה ובריאות העור.
אלגטק, היא היצרנית הגדולה ביותר של אסטקסנטין – נוגד החמצון החזק בטבע. התחום העיקרי בחברה הוא ייצור סוגים שונים של מיקרו אצות.
מפעל אלגטק הראשי נמצא בקיבוץ קטורה, מי הרשת באזור זה בעלי מוליכות גבוהה מאוד, כ- 3500 מיקרוסימנס.

שיתוף פוסט זה:

shipur.info

מאמרים נוספים

אולטרה פילטרציה

אנו חברת שיפור הנדסת מים היבואנים של חברת TORAY למערכות אולטרה פילטרציה בארץ.
מערכות אולטרה פילטרציה מים היא דרך אמינה ויעילה לטהר מים מזיהומים מפוזרים וקולואידיים, חומרים אורגניים, חיידקים וירוסים שאינם משנים את המלח שלהם.

קרא עוד »

שומרים על סביבה ירוקה ונקייה יותר

השאירו פרטים ונשמח לסייע!