חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
iw Hebrew

ניקוי כימי דודי קיטור

ניקוי כימי דודי קיטור

מטרתו של דוד הקיטור היא העברת אנרגיית חום.
באמצעות חימום מים לטמפרטורה גבוהה נוצרים לחץ אדים המאפשר שימוש באנרגיה הנוצרת למטרות שונות. דודי קיטור הם חלק אינטגרלי וחשוב בתחומי תעשייה רבים.

מכיוון שרוב פעילותו של דוד הקיטור היא בעזרת מים חמים בהם הוא מלא (לעיתים לאורך כל שעות היממה)
הוא נעשה חשוף לפגעי קורוזיה ואבנית שמצטברים בשטחי מעבר החום, היווצרות אבנית וקורוזיה תלויה בתנאים כימים פיזיקליים וביולוגיים בחומרי המבנה ובשגרת התפעול, פגעים אלו יוצרים בין היתר שכבות בידוד בדוד ופוגמים ביעילותו להפקת קיטור, עקב זאת הדוד משתמש באנרגיה וחשמל רבה מהרגיל והופך להיות הוצאה כספית גדולה ובמקרה הפחות טוב, כשל והשבתה של הדוד.
על מנת להתמודד עם נושא זה, מקובל ומומלץ לבצע ניקויים כימים אחת לתקופה.
ניקוי כימי לדוד קיטור הוא תהליך מורכב שמחייב בדיקת התאמה מוקדמות ונקיטת אמצעי הגנה על העובדים הציוד והסביבה.

מעקב מעבדתי על ניקוי כימי בדוד הוא חובה, ניתן לבדוק מספר פרמטרים במהלך ניקוי כדי לדעת כיצד מתנהל תהליך הניקוי, בניקוי כימי בדוד קיטורי חשיבות לריכוז התמיסה לכן יש צורך לדעת את ריכוז התמיסה בכל רגע נתון, כך שאם חל שינוי לא סביר בריכוז התמיסה יהיה ניתן להפסיק את תהליך הניקוי.
ניקוי כימי יתבצע על ידי חומר חומצי לכן חשוב מאד לבדוק את רמת הגבה באופן שוטף במהלך ניקוי כימי.

אופן התהליך הוא כדלהלן:

ריקון 50 אחוזים מהמים שבדוד, פתיחת לוקה עליונה, הכנסת חומצה בריכוז הדרוש, בהתאם לגודל הדוד.
לאחר פעולות אלו ובדיקתן, יידרש זמן המתנה של כ 24 שעות, בזמן ההמתנה מומלץ לחמם את המים (להפעיל את ברנר) עד ל 60-70 מעלות צלזיוס בעוד הלוקה העליונה פתוחה.
לאחר זמן ההמתנה, הדוד ירוקן וימולא שוב במים אך עם תוספת חומרים בסיסיים על מנת לבצע נטרול של החומצה.
לאחר מכן, הדוד ירוקן שוב ויישטף בלחץ מים כאשר הלוקות התחתונות פתוחות ונשטפות גם כן וזאת על מנת לשטוף את הבוצה שהצטברה.

פוסטים אחרונים שנצפו:

מסנן חול קוורץ

פילטרים לניקוי זיהומים מכניים עם עומס גרגרי Mayerkraft-R נועדו להסיר חומרים תלויים ממוצא אורגני, כמו חלודה (ברזל מחומצן), חול עדין ומתלים אורגניים עם מידות של מעל 40-50 מיקרומטרים (0.04-0.05 מ"מ ומידות של מעל 40-50 מיקרומטרים (0.04-0.05 מ"מ וממומטר של מעל 40-50 (0.04-05 מ"מ ומים (0.04-05 מ"מ. יותר).

מהי אוסמוזה הפוכה?

אוסמוזה הפוכה היא אחד התהליכים שגורמים להתפלה או הסרת מלח ממי ים. מעבר לכך, אוסמוזה ההפוכה משמשת למחזור, טיפול בשפכים, והיא יכולה גם לייצר אנרגיה.
בעיות מים הפכו לאיום גלובלי, שינוי האקלים המשפיע על הסביבה בצורות שונות, מקורות מים לשתייה מצטמצמים משנה לשנה, פיצוץ אוכלוסין שהולך וגובר עם השנים, ולכן אחד הנושאים החשובים הוא מים.

חסרונות של אוסמוזה הפוכה

עד עכשיו ראינו כמה מהדרכים בהן אנו יכולים לרתום אוסמוזה ההפוכה לעבוד בשבילנו.
אבל האם שאלנו את הטבע שזה בהכרח רעיון טוב?

יש כמה בעיות שעולות לצוץ משימוש באוסמוזה הפוכה, ונתחיל בבדוק של מה שקורה באוסמוזה ההפוכה אחרי התפלת המים, מצד אחד יש לנו מי תוצר שזה המים הנקיים. אבל מצד שני, ייצרנו מי רכז שאילו הם מים עם מלחים בריכוז פי כמה מריכוז המלחים במי ים.

ניקוי כימי מעבה

שיפור הנדסת מים מבצעת ניקויים כימים ומכניים במערכות עיבוי מים.
מעבה הוא מערכת להחלפת חום ממגדל קירור שבו זורמים מים ממגדל הקירור בתוך צינורות וגז הקירור זורם במעטפת סביבם ומתקרר על ידי מי עיבוי.

שיתוף פוסט זה:

shipur.info

מאמרים נוספים

אולטרה פילטרציה

אנו חברת שיפור הנדסת מים היבואנים של חברת TORAY למערכות אולטרה פילטרציה בארץ.
מערכות אולטרה פילטרציה מים היא דרך אמינה ויעילה לטהר מים מזיהומים מפוזרים וקולואידיים, חומרים אורגניים, חיידקים וירוסים שאינם משנים את המלח שלהם.

קרא עוד »

שומרים על סביבה ירוקה ונקייה יותר

השאירו פרטים ונשמח לסייע!