חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
iw Hebrew

ניקוי כימי מעבה

ניקוי כימי מעבה

שיפור הנדסת מים מבצעת ניקויים כימים ומכניים במערכות עיבוי מים. מעבה הוא מערכת להחלפת חום ממגדל קירור שבו זורמים מים ממגדל הקירור בתוך צינורות וגז הקירור זורם במעטפת סביבם ומתקרר על ידי מי עיבוי.

בתהליך זה, נוצרים משקעי אבנית אשר עוטפים את דפנות של הצינורות נחושת,
משקעים אלו מורידים את יעילות מעבר החום ותפוקת הקירור וגורמים לבזבוז אנרגיה.
עקב זאת, נדרש ניקוי כימי אחת לתקופה מסוימת או בעת ירידה בתפוקת הקירור (החלפת החום), כמו כן, ניתן לראות שהמעבה זקוק לניקוי כאשר יש הפרש טמפרטורות חריג בין הגז למים.

ניקוי כימי במעבה יתבצע על ידי אביזרים ייחודיים באמצעות סירקולציה של חומר חומצי עם אינגיביטור קורוזיה ולאחר מכן נטרול החומר על ידי חומרים בסיסים לתהליך איזון PH במעבה.
לאחר נטרול החומר, מתבצעת שטיפה על ידי מים.
בתום הניקוי, ניתן לפתוח את מכסי המעבה מצד אחד או משניהם בכדי לבדוק את איכות הניקוי שהתבצע.
במידה ויש חשש לסתימות במעבר צינוריות במעבה כדאי לפתוח מכסה מצד אחד לפני
הניקוי כימי ולהעביר חוטר, פעולה זו מומלץ לבצע לפני ניקוי כימי בכל המעבים שבאופן שוטף עובדים עם כדוריות לניקוי צינוריות.
לאחר ניקוי כימי, יתבצע ניקיון מכני למעבה.

ניקוי מכני כולל פתיחת מכסים של המעבה, שטיפה באמצעות לחץ מים את אזור הצינוריות ולאחר מכן העברת משחולת המוזנת בלחץ מים ומבצעת ניקוי הידרודינמי לכל צינור וצינור.
קיימת גם אופציה של ניקוי מכני על ידי מכשיר עם מברשות מסתובבות.

ניקיון זה המתבצע בעזרת דיזה נמצא יעיל מאוד לניקוי המעבה, שאריות האבנית שיישארו לאחר הניקיון הכימי ינוקו סופית לאחר הניקוי המכני – מומלץ מאוד לבצע את התהליך הזה.

שיפור הנדסת מים בעלי ניסיון ויודעים להתאים את החומר למעבה המסוים בהתאם לנתוניו ולחומרת הבעיה, יש ברשותנו ציוד מתקדם שיכול להתמודד עם סוגי מעבים שונים ולהיות מותאם לגודלם ובכך לבצע את הניקוי בצורה הבטוחה והיעילה ביותר.

פוסטים אחרונים שנצפו:

תהליך CIP מערכת (CIP (cleaning in place

מערכת (CIP  (cleaning in place הינה טכנולוגית ניקוי המשמשת בין היתר לניקוי ממברנות תעשייתיות.

התהליך (כשמו כן הוא) אינו מצריך ניוד או הזזה של ציוד ממקומו, הוא מהיר יחסית, חסכוני, יעיל וקל לתפעול. המערכת יכולה להגיע כחלק ממערכת האוסמוזה או כחלק נפרד ממנה ואז יש צורך בניוד CIP  למקום הנדרש על מנת לבצע את התהליך.

ניקוי כימי מערכות להחלפת חום

ניקוי כימי מערכות להחלפת חום הינו תהליך נפוץ בתעשייה, תהליך זה מתבצע כאשר ישנה מעטפת אשר נוצרת על דפנות של מחליף חום, מה שגורם לשכבת בידוד על מחליף החום, בין אם זה פלטות או בין אם זה צינורות ובעיקרון, כל סוג אחר של מחליף חום.

שיתוף פוסט זה:

shipur.info

מאמרים נוספים

אולטרה פילטרציה

אנו חברת שיפור הנדסת מים היבואנים של חברת TORAY למערכות אולטרה פילטרציה בארץ.
מערכות אולטרה פילטרציה מים היא דרך אמינה ויעילה לטהר מים מזיהומים מפוזרים וקולואידיים, חומרים אורגניים, חיידקים וירוסים שאינם משנים את המלח שלהם.

קרא עוד »

שומרים על סביבה ירוקה ונקייה יותר

השאירו פרטים ונשמח לסייע!