חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
iw Hebrew

פרויקט ברנקול, קזחסטן

פרויקט ברנקול, קזחסטן

ברנקול הוא יישוב בן עשרת אלפים תושבים שממקום בצפון קזחסטן סמוך לים הכספי.
כאשר שיפור הנדסת מים קיבלה את הפרויקט לספק מים ממי קידוח לעשרת אלף תושבי ברנקול, היא לא ידעה שתתמודד עם איכויות מים מהנמוכות ביותר, אך זה לא הפריע לה לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.
במי הקידוח שסופקו למטרות שתייה ליישוב ברנקול היו שלושה אלמנטים בעיתיים.

  • עכירות גבוהה מאוד; כ- 48 NTU
  • כמות מוצקים מרחפים גבוהה.
  • צבע המים המורגש – חום כהה.

על מנת להתגבר על בעיות אלו נדרש מערכת כוללת של סינון מים בספיקה של 70 מק"ש.

הפרויקט היה מורכב מארבע מערכות:

  1. קואוגלוציה – הרחקת חומרים מרחפים , בקטריות, חומר אורגני, צבע וכד’ ע”י נטרול המטענים החשמליים של החלקיקים שאותם רוצים להרחיק מהמים , ובכך נוצרת התגבשות חלקיקים קטנים מהאלמנטים הללו לחלקיקים גדולים על מנת לסייע בסינון המים.
  2. סינון דסקיות – טכנולוגיית סינון דסקיות , פועלת באמצעות דסקיות דקות. הדסקיות מחורצות משני הצדדים בכיוונים מנוגדים, יוצרות "נקודות מפגש" הלוכדות חלקיקים שונים. הטכנולוגיה מאפשרת הפרדת חלקיקים מהמים בדרגות סינון של 105 מיקרון. כמו כן היתרון הוא שניתן לחסוך במים ובאנרגיה הודות לשילוב של מחזור סינון ארוך יותר ותהליך קצר ויעיל של שטיפה לאחור. הפעולה הפשוטה דורשת תחזוקה מינימלית בלבד.
  3. מערכת סינון מים על ידי קוורץ ואצנטרית –תפקידו הוא לסנן את המים ממוצקים ובעיקר מברזל מחומצן, מרחפים וכל תוצרי החלקיקים שהתגבשו בתהליך הקואוגולציה.

תהליך הסינון מתבצע במהירויות שלא עולות על 8 מטר/שעה על מנת להשיג תוצאות מיטביות. הסינון מתבצע באמצעות עמודות פיברגלס משוריינות הממולאות בקוורץ ואצנטרית ונשלטות באמצעות בקרים אוטומטיים.
הסינון סיפק 70 מטר קוב לשעה.

  1. מערכת חיטוי מים – תהליך חיטוי מים מתבצע לאחר הסינון ולפני שליחת המים לצרכנים בעזרת מערכת כלורינציה – תפקידה למנן באופן מדויק כלור אל תוך המים וכך לשמור את המים נקיים מפסולת בקטריאלית.

המערכות נבנו בישראל ונשלחו לקזחסטן עד לקבלת אישור להתקנה, בעת קבלת האישור נשלחו מספר טכנאים לקזחסטן ובתוך שבועיים סיימו את העבודה כולל בדיקת המערכת ובדיקות המים המסוננים.
לאחר מערכות אלו התוצאה הייתה שיפור עצום באיכות המים.
מעכירות של 48NTU  הגענו לעכירות של 0.7 NTU.
לתושבי ברנקול היה מים לשתות בספיקה הרצויה ועוד פרויקט של שיפור הנדסת מים הושלם בהצלחה.

פוסטים אחרונים שנצפו:

טיפול בקורוזיה במגדלי קירור

קורוזיה בלתי מבוקרת במערכות קירור, אחראית לבלאי מואץ של הציוד, לכן החשיבות הרבה בתכנון נכון של טיפול מי קירור היא הכרחית. מעבר לבלאי מואץ, קורוזיה פוגעת בתהליך החלפת החום על ידי הקטנת מוליכות טרמית וסתימת מעברים בצנרת.
שיקולים לטיפול במי קירור חייבים לכלול את כל הפרמטרים כולל גורמים הנדסיים .

טיפול מים במגדלי קירור

טיפול מים במגדלי קירור – מחזור מים פתוח.
מגדלי קירור משתמשים במים על מנת לספוג אנרגיה ולקרר מערכות שונות. במגדלי קירור בעלי מחזור פתוח, אויר מוזרם בדרך כלל כלפי מעלה. המים מוזרמים דרך מתזים כלפי מטה תוך מגע הדוק בשטח גדול עם אויר. קירור המים מושג ע"י מעבר חום מהמים לאויר.
מים אלה מקררים מערכות על ידי הזרמתם דרך מחליפי חום. כאשר המים מתנדפים, כל המלחים וזיהומים אחרים שהיו במים, נשארים במים מסוחררים. ריכוז של חומרים המומסים מגיע במהירות לערך גבוה מאד. בנוסף, חלקיקים וזיהומים אחרים נכנסים עם האויר לתוך המים המסוחררים ומחריפים את הבעיה. אם לא מטפלים במים בצורה יעילה, עלולה להיווצר אבנית , קורוזיה והצטברות משקאות שונים שפוגעים ביעילות הזרימה והחלפת חום.

חיטוי מאגרי מים

חיטוי מערכות מים ומאגרי מי שתיה הינו דבר הכרחי למניעת זיהומים ומחלות היכולות להימצא במים. בהתאם להנחיות משרד הבריאות , חלה חובה לחטא את מאגרי המים אחת לשנה.

שיתוף פוסט זה:

shipur.info

מאמרים נוספים

אולטרה פילטרציה

אנו חברת שיפור הנדסת מים היבואנים של חברת TORAY למערכות אולטרה פילטרציה בארץ.
מערכות אולטרה פילטרציה מים היא דרך אמינה ויעילה לטהר מים מזיהומים מפוזרים וקולואידיים, חומרים אורגניים, חיידקים וירוסים שאינם משנים את המלח שלהם.

קרא עוד »

שומרים על סביבה ירוקה ונקייה יותר

השאירו פרטים ונשמח לסייע!