חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
iw Hebrew

פרויקט קורסקייה, קזחסטן

פרויקט קורסקייה, קזחסטן

קורסקייה היא עיירה בת ששת אלפים תושבים שממוקמת בצפון מערב קזחסטן.
בסוף שנת 2018, נכנס לחברת שיפור הנדסת מים פרויקט ביישוב קורסקייה, הדרישה הייתה לספק מי שתיה שמקורם במי קידוח לתושבי היישוב.
מי הקידוח באזור הם מים באיכות ירודה מאוד ולא ראויים לשתייה.

רמת הברזל חרגה מערך המותר ועמדה על 0.96 מג"ל
רמת בורון גם כן חרגה מערכים המותרים למי שתיה ועמדה על 0.62 מג"ל
סה"כ מלחים מומסים במים היו כ 1800 מג"ל
שיפור קיבלה על עצמה את "המשימה" לטיהור מים לישוב קורסקייה.
לשם כך, נדרש להקים במקום מערכת סינון, התפלה וחיטוי מים בספיקה של 28000 ליטר בשעה הכוללת גם מערכת אוסמוזה הפוכה בספיקה של 24000 ליטר/שעה.

כל עבודות הצנרת ובניית המערכות התבצעו בישראל, לאחר סיום בניית המערכות ובדיקתם המערכות נשלחו לקזחסטן.
ההתקנה הפעלה וכיול נמשכו כשבועיים.
התוצאה הייתה מעולה, ממים באיכות ירודה ביותר שיפור הגיעה לרמה של מים המיועדים לשתייה.
ושיהיה לרוויה לתושבי קורסקייה!

הפרויקט הורכב מחמש מערכות שונות.
  1. מערכת איזון PH – נועדה לשמור על רמת PH 9-10 על מנת להפוך את המולקולה (H3BO3) להידרובוראת לסילוקו עתידי בתהליך אוסמוזה הפוכה. שמירה על ערך הגבה מדויק הינו הכרחי לסילוק בורון מהמים.
  2. מערכת אארציה – מערכת מיועדת להעשיר את המים בחמצן מומס ועל ידי כך לבצע חמצון של ברזל ומנגן מומס ומתכות נוספות. בנוסף נידוף גז ראדון שמשפיע על ערכים רדיאולוגיים חריגים במי הזנה.
  3. מערכת סינון מים על ידי קוורץ –תפקידו הוא לסנן את המים ממוצקים ובעיקר מברזל מחומצן ומרחפים לפני תהליך התפלה. תהליך סינון מתבצע במהירויות שלא עולות על 8 מטר/שעה על מנת להשיג תוצאות מיטביות.
  4. מערכת התפלת מים ( אוסמוזה הפוכה ) בספיקה 24 מק"ש – מערכת הוצאת מלחים מהמים בשיטת אוסמוזה הפוכה (RO) התהליך המתרחש הוא דחיסת מים בלחץ גבוה דרך ממברנות חצי חדירות והורדת רמת המוליכות במים עד כדי הפקת מים עם רמת מלחים נמוכה אשר ראויה לשתייה.
  5. מערכת חיטוי מים – תהליך חיטוי מים מתבצע בעזרת מערכת כלורינציה – תפקידה למנן באופן מדויק כלור אל תוך המים וכך לשמור את המים נקיים מפסולת בקטריאלית.

פוסטים אחרונים שנצפו:

מסנן חול קוורץ

פילטרים לניקוי זיהומים מכניים עם עומס גרגרי Mayerkraft-R נועדו להסיר חומרים תלויים ממוצא אורגני, כמו חלודה (ברזל מחומצן), חול עדין ומתלים אורגניים עם מידות של מעל 40-50 מיקרומטרים (0.04-0.05 מ"מ ומידות של מעל 40-50 מיקרומטרים (0.04-0.05 מ"מ וממומטר של מעל 40-50 (0.04-05 מ"מ ומים (0.04-05 מ"מ. יותר).

טיפול בקורוזיה במגדלי קירור

קורוזיה בלתי מבוקרת במערכות קירור, אחראית לבלאי מואץ של הציוד, לכן החשיבות הרבה בתכנון נכון של טיפול מי קירור היא הכרחית. מעבר לבלאי מואץ, קורוזיה פוגעת בתהליך החלפת החום על ידי הקטנת מוליכות טרמית וסתימת מעברים בצנרת.
שיקולים לטיפול במי קירור חייבים לכלול את כל הפרמטרים כולל גורמים הנדסיים .

טיפול בשפכים

כמות השפכים שהתעשייה בישראל מייצרת הרבה יותר גדולה ומזהמת מכמות השפכים הביתית. כמו כן, בעוד ששפכים בייתים מפורקים במכוני טיהור ממשלתיים, שפכים תעשייתיים בגין מרכיביהם נדרשים להליכי טיהור יותר מעמיקים, אשר מכוני טיהור רגילים אינם יכולים לספק. כפועל יוצא מכך, האחריות על טיפול בשפכים בתעשייה מוטלת על כתפי בית העסק, הנדרש למצוא פתרונות נאותים שימנעו את זיהום מערכות הביוב העירוניות. אלו בדיוק הפתרונות שמציעה חברת שיפור- מערכות מים, וזאת באופן המותאם לסוג ולכמות השפכים של כל לקוח.

שיתוף פוסט זה:

shipur.info

מאמרים נוספים

אולטרה פילטרציה

אנו חברת שיפור הנדסת מים היבואנים של חברת TORAY למערכות אולטרה פילטרציה בארץ.
מערכות אולטרה פילטרציה מים היא דרך אמינה ויעילה לטהר מים מזיהומים מפוזרים וקולואידיים, חומרים אורגניים, חיידקים וירוסים שאינם משנים את המלח שלהם.

קרא עוד »

שומרים על סביבה ירוקה ונקייה יותר

השאירו פרטים ונשמח לסייע!