חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
iw Hebrew

ריכוך מים

ריכוך מים

תהליך זרימת מים חמים הוא תהליך בו תיווצר אבנית על ידי סידן פחמתי. אבנית השוקעת במערכת יכולה לגרום לבעיות של החלפת חום או סתימת מעברים צרים המיועדים למעבר מים. על מנת לפתור בעיות אלו, אחת השיטות הנפוצות ביותר בתעשייה, היא ריכוך מים על ידי שרף מחליף יונים, יונים "קשים" מהמים מוחלפים ביוני נתרן הקשורים אלקטרוסטטית לקבוצות פונקציונאליות אניוניות (שליליות) על השרף הפולימרי.

יוני מתכת הם חיוביים, ולכן נמשכים לקבוצת השליליות שעל השרף. יוני נתרן, בניגוד לסידן ומגנזיום, אינם יוצרים תרכובות קשות תמס, אלא חומרים מסיסים בלבד, כמו מלח בישול (הנוצר כאשר יוני נתרן מתרכבים עם יוני כלור – כלורידים).

פעולת ריכוך מים זו גורמת להגברת כמות יוני הנתרן במים, אך הכמות נותרת קטנה יחסית. למרות זאת, יש הטוענים כי עקב כמות הנתרן המוגדלת עדיף שלא להשתמש במתקנים כאלה לצריכה סדירה.

עם הזמן, השרף מתמלא יותר ויותר ביוני הסידן, והיעילות שלו יורדת. בשלב זה ניתן לבצע להם רגנרציה (חידוש).
ניתן לעשות זאת על ידי הזרמה של תמיסת מי מלח מרוכזת (brine), שגורמת להיפוך התהליך המוזכר לעיל, וזאת עקב הריכוז הגבוה של המלח (יוני נתרן) בתמיסה .
החיסרון בפעולה זו הוא שרוב המלח בתמיסה עובר דרך המערכת ויוצא לביוב או לאדמה. ריכוזי מלח גבוהים עלולים לגרום לזיהום מקורות המים ופגיעה בסביבה.

כל מרכך מספק כמות קבוע של מים רכים, לאחר שהכמות הנתונה סופקה חייב המרכך לעבור ריענון.
לאחר הריענון, יחזור המרכך ויספק את כמות המים הרכים.

ריענון השרף במרכך מתבצע בארבע שלבים:

  1. שטיפה נגדית – מתבצעת כדי לשטוף לכלוך שהצטבר על גבי השרפים. במצב זה, מוזרמים המים בכיוון הפוך, מלמטה למעלה וכל הלכלוך מנוקז לביוב.
  2. המלחה – במצב זה, מוזרמים מים דרך אינג'קטור אידראולי, היוצר וואקום ושואב את תמיסת המלח ממיכל תמלחת.
  3. שטיפה איטית – לאחר סיום שאיבת המלח, מים ממשיכים לזרום בזרימה איטית ודוחפים את נפח התמיסה שמעל השרף כלפי מטה. עודף התמיסה מוזרם לביוב או למיכל הגירה.
  4. שטיפה מהירה – בפעולה זו, נשטף עודף המלח מהמרכך כל ידי מים טריים בלחץ מים וזאת עד לייצור מים רכים.

נוהל אחזקה שוטף

  • בדיקת מי מערכת על ידי מקלות לבדיקת מים קשים.
  • בדיקה והשלמה של מלח למיכל תמלחת.
  • בדיקת מכליי המרכך (שלמותם).
  • החלפת מסנן מקרוני כל שלושה חודשים.
  • בדיקת תקינות הבקר.

פוסטים אחרונים שנצפו:

פרויקט אלגטק – קיבוץ קטורה

פרויקט אלגטק- קיבוץ קטורה
חברת אלגטק עוסקת בביוטכנולוגיה ונחשבת לאחת המובילות בתחום בייצור רכיבים טבעיים לתחום הקוסמטיקה ובריאות העור.
אלגטק, היא היצרנית הגדולה ביותר של אסטקסנטין – נוגד החמצון החזק בטבע. התחום העיקרי בחברה הוא ייצור סוגים שונים של מיקרו אצות.
מפעל אלגטק הראשי נמצא בקיבוץ קטורה, מי הרשת באזור זה בעלי מוליכות גבוהה מאוד, כ- 3500 מיקרוסימנס.

אוסמוזה הפוכה תהליך

בתהליך אוסמוזה, הבנו כי הוא תהליך כאשר מומס בריכוז נמוך עובר דרך קרום כדי להגיע למומס בריכוז גבוה יותר, ובכך מוריד את רמת הריכוז המומס, במומס בעל ריכוז גבוה.
באוסמוזה ההפוכה, אנחנו רק נהפוך את התהליך, על ידי הפיכת מסנן (הקרום) מהמומס מהריכוז הגבוה למומס הנמוך יותר.
אז במקום ליצור איזון שווה יותר של ממס ומומס, הוא מפריד את מומס מממס, אבל כפי שכבר בחנו, זה לא משהו שבתהליך טבעי יכול לקרות.

טיפול מים במגדלי קירור

טיפול מים במגדלי קירור – מחזור מים פתוח.
מגדלי קירור משתמשים במים על מנת לספוג אנרגיה ולקרר מערכות שונות. במגדלי קירור בעלי מחזור פתוח, אויר מוזרם בדרך כלל כלפי מעלה. המים מוזרמים דרך מתזים כלפי מטה תוך מגע הדוק בשטח גדול עם אויר. קירור המים מושג ע"י מעבר חום מהמים לאויר.
מים אלה מקררים מערכות על ידי הזרמתם דרך מחליפי חום. כאשר המים מתנדפים, כל המלחים וזיהומים אחרים שהיו במים, נשארים במים מסוחררים. ריכוז של חומרים המומסים מגיע במהירות לערך גבוה מאד. בנוסף, חלקיקים וזיהומים אחרים נכנסים עם האויר לתוך המים המסוחררים ומחריפים את הבעיה. אם לא מטפלים במים בצורה יעילה, עלולה להיווצר אבנית , קורוזיה והצטברות משקאות שונים שפוגעים ביעילות הזרימה והחלפת חום.

M.S.D.S

להורדת קובץ אנא בחרו M.S.D.S המתאים: כימיקלים למניעת אבנית וקורוזיה

שיתוף פוסט זה:

shipur.info

מאמרים נוספים

אולטרה פילטרציה

אנו חברת שיפור הנדסת מים היבואנים של חברת TORAY למערכות אולטרה פילטרציה בארץ.
מערכות אולטרה פילטרציה מים היא דרך אמינה ויעילה לטהר מים מזיהומים מפוזרים וקולואידיים, חומרים אורגניים, חיידקים וירוסים שאינם משנים את המלח שלהם.

קרא עוד »

שומרים על סביבה ירוקה ונקייה יותר

השאירו פרטים ונשמח לסייע!