חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
iw Hebrew

מעבדה כימית

מעבדה כימית

בתהליך מורכב כגון טיפול מים בתהליכים תעשייתיים דרוש מעקב שוטף. ללא מעקב שוטף של בדיקות כימיות לא נדע מה מתרחש בתוך המערכת עד שתצוץ בעיה בעקבות טיפול כושל.

חשוב מאד להבין שכל מתקן הוא אף טיפוס, ואומנם הטיפול יהיה זהה לשאר המתקנים, ללא מעקב שוטף לא נגלה איך המים מתנהגים באותה מערכת.

דוגמא:
התרכזות מוליכות = התרכזות כלוריד > התרכזות סידן (צבירת אבנית במערכת)
התרכזות מוליכות = התרכזות כלוריד = התרכזות סידן (סידן אינו שוקע במערכת)

כדי לקבל תמונת מצב יש לקחת אנליזת מים מדי חודש לבדיקות הבאות:

פוסטים אחרונים שנצפו:

טיפול מים במגדלי קירור

טיפול מים במגדלי קירור – מחזור מים פתוח.
מגדלי קירור משתמשים במים על מנת לספוג אנרגיה ולקרר מערכות שונות. במגדלי קירור בעלי מחזור פתוח, אויר מוזרם בדרך כלל כלפי מעלה. המים מוזרמים דרך מתזים כלפי מטה תוך מגע הדוק בשטח גדול עם אויר. קירור המים מושג ע"י מעבר חום מהמים לאויר.
מים אלה מקררים מערכות על ידי הזרמתם דרך מחליפי חום. כאשר המים מתנדפים, כל המלחים וזיהומים אחרים שהיו במים, נשארים במים מסוחררים. ריכוז של חומרים המומסים מגיע במהירות לערך גבוה מאד. בנוסף, חלקיקים וזיהומים אחרים נכנסים עם האויר לתוך המים המסוחררים ומחריפים את הבעיה. אם לא מטפלים במים בצורה יעילה, עלולה להיווצר אבנית , קורוזיה והצטברות משקאות שונים שפוגעים ביעילות הזרימה והחלפת חום.

חסרונות של אוסמוזה הפוכה

עד עכשיו ראינו כמה מהדרכים בהן אנו יכולים לרתום אוסמוזה ההפוכה לעבוד בשבילנו.
אבל האם שאלנו את הטבע שזה בהכרח רעיון טוב?

יש כמה בעיות שעולות לצוץ משימוש באוסמוזה הפוכה, ונתחיל בבדוק של מה שקורה באוסמוזה ההפוכה אחרי התפלת המים, מצד אחד יש לנו מי תוצר שזה המים הנקיים. אבל מצד שני, ייצרנו מי רכז שאילו הם מים עם מלחים בריכוז פי כמה מריכוז המלחים במי ים.

שיתוף פוסט זה:

shipur.info

מאמרים נוספים

אולטרה פילטרציה

אנו חברת שיפור הנדסת מים היבואנים של חברת TORAY למערכות אולטרה פילטרציה בארץ.
מערכות אולטרה פילטרציה מים היא דרך אמינה ויעילה לטהר מים מזיהומים מפוזרים וקולואידיים, חומרים אורגניים, חיידקים וירוסים שאינם משנים את המלח שלהם.

קרא עוד »

שומרים על סביבה ירוקה ונקייה יותר

השאירו פרטים ונשמח לסייע!